Wednesday, November 2, 2011

BELAJARLAH APA PUN ILMU ASALKAN IANYA BAIK....

Alhamdulillah....hari ini dapat melihat betapa Maha Kuasanya Allah yang telah mengurniakan pelbagai ilmu kepada makhlukNya yang mahu berusaha untuk mendapatkan ilmu tersebut.....

Bila ada ilmu dan kemahiran jangan lupa untuk dikongsikan dengan orang lain....kerana ilmu itu bukan milik kita tapi dipinjamkan olehNya kepada kita.....sebagai suatu nikmat dan kadang-kadang menjadi suatu ujian kepada kita.......

"Tuntutlah ilmu walaupun ke negeri China".....hari ini walapun saya tak pergi ke negeri China tapi saya dapat ilmu dari bangsa Cina......mereka ajar bagaimana nak "hias" kek.....memang cantik dan memukau mata saya bila melihatnya......



















Dalam proses meratakan krim

Proses membentuk hiasan kek




Kek siap dibentuk

Cara membuat bunga hiasan kek

Sedang membuat bunga Lili


Kek dihias dengan bunga Lili

Jem mangga sebagai topping kek

Jem diratakan dengan penuh cermat

Kek dalam proses dihias bentuknya

Kek siap dibentuk tunggu untu dihias


Kek dihias dengan bunga keladi

Kek sedang dihias dengan daun

Kek yang telah siap di hias....cantik....

Kek jem anggur

Inilah antara gambar yang sempat saya ambil semasa melihat cara menghias kek siang tadi......cantik betul ilmu yang Allah kurniakan kepada makhlukNya....Subhanallah........sempat juga saya rasa tadi .....alhamdulillah memang sedap fresh krim dia......insyaAllah nak terus menuntut ilmu ini ......

No comments:

Post a Comment